Deutsche Kinderbücher

Etiketler

7 Mart 2018 Çarşamba

Renk değiştiren çiçekler



Çiçeklerin her zaman dalında güzel olduğu kanaatindeyim.Ancak geçen gün misafirliğe gelen komşum, bir demet beyaz gül getirdi. Tabi görüntü ve koku olarak odama ayrı bir güzellik kattılar. Sevinmedim desem yalan olur, ama başta da söyledigim gibi, bence çiçekler dalında güzeldir. Ancak tahmin ettiğimiz gibi dalından koparılan çiçeğin ömrü üç, bilemediniz beş gündür. Benimkilerin de vadesinin dolmasına az kalmıştı. Ben de bunları nasıl değerlendireyim diye düşünürken, aklıma bir fikir geldi. Hemen oğlumu yanıma çağırdım ve ona bu vazodaki gülün ne renk olduğunu sordum. O da bana "tabii ki beyaz" dedi. Ben de ona "Yarın, bu gülün yarısının mavi, yarısının kırmızı olduğunu görmek ister misin?" diye sordum. O da bana "Olabilir mi?" diye sordu. Ben de "Tabii ki olur, ama onun için seninle küçük bir çalışma yapalım mı?" dedim. O da heyecanlanarak, "Olur" dedi. Kitap dolabımızdan hemen bir adet kırmızı, bir adet mavi mürekkep çıkarttık.Bu mavi ve kırmızı mürekkebi, ayrı ayrı iki bardağın içerisine döktük. Daha sonra gülümüzün sapını aşağıdan yukarıya doğru dikey biçimde bıçakla ortadan ikiye kestik. Ancak burada dikkat etmemiz gereken şey, sapı sonuna kadar değil, aşağı yukarı ortasına kadar kesmek. Bunu şöyle düşünebiliriz: Gülün sapını iki bacak şekline getirdik. Daha sonra bu kesmiş olduğumuz gülün sapının bir parçasını mavi mürekkebin içerisine, diğer parçasını ise kırmızı mürekkebin bulunduğu bardağın içerisine koyduk ve bu şekilde bir gece beklettik. Ertesi gün gülümüze baktığımızda, beyaz olan gülümüzün yarısının mavi, diğer yarısının ise kırmızı olduğunu görüyoruz.
Bu deneyi yaparken çocuğumuzu fen bilgisi ve biyoloji dersine hazırlamış oluyoruz. Çiçeğin, gövde kısmından suyu yukarıya doğru çektiğini ve bu suyun renginin mavi olduğunda, çiçekli olan kısma mavi renk gittiğini, kırmızı olduğunda ise çiçeği kırmızıya boyadığını görüyoruz.
Çocuğumuza bu deney sayesinde, kök, gövde, canlılarda suyun önemi gibi kavramlara kulak dolgunluğu oluşturuyoruz. İleriki yıllarda derste bu kavramlarla karşılaştığında, hem yabancılık çekmeyecek, hem de az çok bilgi sahibi olarak derse girecektir. Bu deneymiz için gerekli olan malzemelerimiz:
- Bir adet beyaz renkli gül 
- İki adet bardak
- Bir adet mavi mürekkep
- Bir adet kırmızı mürekkep

Not bu çalışmamızı, mürekkep yerine mavi veya kırmızı gıda boyaları ile de yapabiliriz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder