Deutsche Kinderbücher

Etiketler

6 Mart 2018 Salı

Kaçan Karabiberler


Bugün yemek yaparken tezgahın üzerine dökülen bir tutam karabiberi tam çöpe dökecektim ki, aklıma bir fikir geldi. Oğlumu yanıma çağırdım ve ona "Sen hiç kaçan karabiber gördün mü? diye sordum. O da şaşırarak, "hayır" dedi. Ben de ona, birazdan tezgahın üzerindeki karabiberleri kaçıracağımızı söyledim. Tabi böyle söyleyince hemen heyecanlandı. "Nasıl kaçacaklar?Nereye kaçacaklar?" diye sordu. Ben de onu fazla bekletmeden, hemen bir kasenin içerisine su doldurdum ve üzerine karabiberimizi döktüm. Sonra  oğluma, işaret parmağını kasenin içerisine sokmasını söyledim. O da, ne olacağının heyecanıyla, hemen işaret parmağını kasenin içerisine daldırdı. Ancak hiçbir şey olmadı. Daha sonra parmağını yavaşça kasenin içerisinden çıkarttı ve yine bir şey olmadığını gördü. Sonra da bana dönerek, "Anne hani karabiberle kaçacaktı!" dedi. Ben de ona, "Demek ki karabiberler senin parmağını çok sevmişler, senden kaçmak istemediler" dedim ve güldük. Ama daha fazla da hayal kırıklığına uğramasını istemediğim için hemen, karabiberlerimizin onu sevse de ondan kaçacağını söyledim ve parmağına sıvı bulaşık deterjanını döktüm. Bu defa parmağını suyun içerisine batırdığında, karabiberlerin yavaş yavaş parmağının etrafından uzaklaştığını ve kaçıştığını gözlemledik. Gözlerinin içi parladı ve "Evet, bu defa benden korktular" dedi. Hedefine ulaşmanın mutluluğu ile ellerini yıkadı ve karabiberlerin neden ilk başta kaçmadıklarını sordu. Ben de ona bunun, suyun yüzey gerilimi ile alakalı olduğunu, ancak ben ona buna farklı bir nedenden dolayı yaptığımızı söyledim. Bu yüzey gerilimini okulda fen bilgisi dersinde mutlaka öğrenecektir ve bu yaptığımız deney de, mutlaka onun gözünde canlanacak ve konuya daha hakim bir şekilde derste ilerleyecektir. 
Daha sonra ona, karabiberleri mikrop olarak düşünmesi gerektiğini söyledim. Elini, hiçbir şey kullanmadan direk suyun içerisine koyduğunda, karabiberlere yani mikroplara hiçbir etkisi olmamıştır. Ancak eline sabun döktüğümüzde, karabiberler (mikroplar) ondan kaçmıştır. Bu yüzden mikroplara karşı sabunun/deterjanın ne kadar önemli olduğunu görsel olarak anlatmış olduk. Yine çok basit bir deneyle hem eğlendik hem öğrendik. 
Bu deneyimiz için kullandığımız malzemelerimiz:
- 1 adet kase
- Su
- Bir tutam karabiber
- Bir damla sıvı deterjan ya da sıvı sabun

Temizlik için, mikropların bizden korkup kaçması için mutlaka ellerimizi yıkarken sabun kullanmalıyız. Bunun da, bu görsel deneyimizle çocuklarımızın hafızasında çok daha güzel yer edeceğini düşünüyorum.

6 yorum:

  1. Merhaba, cidden çok öğretici şeyler var sayfanızda.. Sizi daha fazla kişiye duyurmamız gerek. Öncelikle bloğunuza "İzleyiciler" butonu eklemeniz gerek, insanların sizi kolayca takibe almaları için. Hatırlatmak istedim. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim.
    Bilgilendirmeniz için de ayrıca çok çok sağ olun. Şimdi ekleyeceğim (tabi inşallah becerebilirsem, sanırım teknoloji konusunda biraz yetersizim)

    YanıtlaSil
  3. Yardımcı olurum, çok kolay zaten :)

    YanıtlaSil
  4. Yaptım galiba, ama oldu mu emin değilim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süpersiniz.. olmuş ve hemen takiba aldım.. :)

      Sil
  5. Çok sevindim. Ben de sizi takip ediyorum.
    Blogumu yeni açtığım için kullanmayı pek fazla bilmiyorum. Yardımlarınız için teşekkür ederim

    YanıtlaSil