Deutsche Kinderbücher

Etiketler

17 Mart 2018 Cumartesi

Her Çocuk Özeldir



Her çocuk öğrenir,
bazen aynı anda,
bazen farklı anda,
bazen aynı yolla,
bazen farklı yolla. 

Soğuk bir cumartesi günü. Dışarıda sıcaklık -3. Bende hafif bir kırgınlık hissi ve yorgunluk. 
Aslında bu hafta sonu için aklımda, çocuklarla birlikte dışarı çıkıp parkta biraz oynamak ve daha sonra temiz havada yürüyüş yapmak vardı. Ama hem havanın azizliğine uğradık, hem de hastalık mı, yorgunluk mu olduğunu tam olarak anlayamadığım bir durumla karşı karşıya kaldım. Bu günü en güzel nasıl değerlendirebilirim diye düşünürken, aklıma ev sineması geldi. Ama hangi film? Çocuklarla izleyebileceğim, hem onlara bir şeyler katabilecek, hem de sıkılmadan izleyebilecekleri bir film olmalı diye düşünürken, aklıma yıllar önce izlemiş olduğum ve gerçekten beni çok etkileyen bir film geldi. Evde ve okulda, hatta arkadaşları arasında uyumsuz, tembel ve yaramaz olarak değerlendirilen bir çocuğun, karşısına çıkan bir öğretmen sayesinde, ne kadar başarılı ve çalışkan olabileceğini gösteren, çok başarılı bir Hint filmi. Filmi ilk izlediğimde bazı yerlerinde gülmüş, bazı yerlerinde de gerçekten beni ağlamaya kadar götürebilen bir duygusallıkla karşılaşmıştım. Uzun zamandır filmi tekrar izlemek için fırsat kolluyor, fakat bir türlü vakit bulamıyordum. Şimdi bu filmin aklıma gelmesi, beni gerçekten çok mutlu etti. Havanın soğuk olmasının beni bu kadar heyecanlandıracağını hiç düşünmemiştim. (Bana bu filmi tekrar izleme fırsatı sunduğu için). Ayrıca oğlum için de farklı, güzel ve eğitici bir film olacağını düşünüyorum. Hemen filmlerimin içine bir göz atıp, aradığım bu filmi bulduktan sonra, oğlumu da yanıma çağırdım ve çok güzel bir film izleyeceğimizi söyledim.  Filmde aşağı yukarı kendi yaşlarında bir erkek çocuğu olduğu için, daha da ilgisini çekeceğini düşündüm ve ona kısaca filmin içeriğinden bahsettim. Tabi çok ayrıntılara girmedim ki, heyecanı kaçmasın. Sadece Ishaan isimli küçük bir çocuğun öğrenme bozukluğu yaşadığını ve bu yüzden evde, okulda ve arkadaşları arasında çok problemlerle karşılaştığını söyledim. Hatta okuldaki başarısızlıkları ve evdeki haylazlıklarından bıktıkları için, ailesinin onu yatılı okula gönderdiğini, bu yüzden hayatının tamamen değiştiğini anlattım. Filme karşı ilgisi canlandığını farkettim ve devamını filmde göreceğini söyleyerek, onu motive etmiş oldum. Tabi filmi başlatmadan önce, bir tencere dolusu mısır patlattık, perdelerimizi kapattık veee...🍿🌃🖥
Film bittikten sonra, yıllar önce izlemiş olduğum heyecanı, zevki, üzüntüyü ve sevinci tekrar aynı yoğunlukta yaşadım. Oğluma filmi beğenip beğenmediğini sorduğumda, çok beğendiğini söyledi ve filmin mutlu sonla bittiği için, ayrıca mutlu olduğunu ekledi. 
Bugün için film izleme fikri ve filmin seçimi bana ait olmuş olsa bile, bunu oğlumla birlikte yaptığımdan dolayı, onun fikri benim için çok önemliydi. Beğendiğine ve sonunda mutlu olduğuna ben de çok sevindim. Hayatta herkesin bazı problemleri olabileceğini, öğrenmede zorluklar yaşayabileceğini, böyle şeylerin çok normal olduğunu söyledim. Böyle kişilere karşı nasıl davranması gerektiğini, sözlü olarak -tabii ki her anne gibi ben de- söylüyordum, fakat bu filmde küçük bir çocuğun başından geçen bu durumu izlemesi ve bununla çocuğun hem kendisinin, hem de çevresinin nasıl baş edebildiğini görmesi, bence çok etkili oldu. Sınıfında, okulunda ya da çevresinde bu tür kişileri görürse nasıl davranacağını, onların da farklı yöntemlerle herkes gibi ya da herkesten daha başarılı olabileceğini görmüş oldu. 
Günümüz çocuklarının birbirlerine karşı bazen çok acımasız olduklarını görüyorum ve bu duruma çok üzülüyorum. Birbirlerinin eksiklerini, kusurlarını, hatta hastalıklarını bile çok kırıcı bir şekilde ortaya saçmayı marifet sayan çocukların, bu filmi kesinlikle izlemelerini, aileleri tarafından izletmelerini önemle tavsiye ederim. İzlesinler ki, herkesin bir kusuru, hatası ya da öğrenme zorluğu olabileceğini, ama sonuçta onların da tahmin edemeyecekleri kadar başarılı olabileceklerini görsünler. 
Bahsetmiş olduğum bu filmi, daha önce izlemiş olan kişiler, hangi filmden bahsettiğimi daha ilk cümlelerimden anlamışlardır, ama izlemeyenler için, filmimizin adı: "Yerdeki Yıldızlar- Her Çocuk Özeldir" 
Başrollerinde ise, çocuk eğitiminde büyük projelere imza atan Aamir Khan var. 
İzleyecek olanlara iyi seyirler diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder