Deutsche Kinderbücher

Etiketler

21 Şubat 2019 Perşembe

28 Days Blog Challenge 21



21. Herhangi bir konuda eleştiri hazırlayabilirsin, telefon uygulaması, kitap, müzik ya da restoran ne istersen sana kalmış.

Dün akşam çocukları okuldan alıp eve gelirken, Eymen evin çok yakınında yeni açılmış bir restorandan döner almak istedi. Ben de tamam dedim. Eline parayı verdim ve alıp gelmesini, benim onu dışarıda bekleyeceğimi söyledim. Sevinçle içeri koştu ve sırada beklemeye başladı. Önünde iki kişi vardı ve onların siparişi hazırlanıyordu. Bütün duvarları camdan olunca, içeriyi çok rahat görebiliyordum. Sıra Eymen'e geldi. Ama tezgahtaki adam, içeriye yeni giren orta yaşlı adama isteğini sorup, siparişini almak istedi. Adam da Eymen'i göre göre siparişini yine de verdi. Aşırı derecede tepem attı. Çocuk olduğu için önemsenmeyen oğlumun hemen yanında belirdim ve önce tezgahtaki adama; "Sırayı karıştırdınız galiba. Sıra bu çocukta idi" dedim. O da bana "Fark etmemişim, bir dahakine her geleni fotoğraflar öyle sırayı takip ederim" gibi saygısızca cevap verince daha da sinirlendim. Bu arada diğer adam da hala siparişini sıralamaya çalışıyordu. Ona dönüp, "Hadi tezgahtaki satıcı gerçekten fark etmeyebilirdi (bu çok normal, ama bu sefer öyle bir durum söz konusu değildi), ama siz önünüzde duran ve parasını uzatmaya çalışan bu çocuğu görmüyor musunuz? Deyince adam, "Neyse, önce o alsın bari" dedi. Sanki lütfetti. Şimdi benim bu yazım hem satıcıya, hem müşteriye, hem de böyle davranan kişilere. 
Ben çocuğumu özellikle yalnız gönderiyorum ki, özgüveni gelişsin, Türkçe konuşma kabiliyetini geliştirsin, para ödeme, para üstü hesaplama gibi basit matematiksel becerilerini günlük hayatta kullansın, vs. Ancak bu tür insanlar yüzünden, tam tersi davranışları öğreniyorlar, bu da maalesef çok üzücü. 

30 yorum:

  1. Almanya da olsa hemen çocuğa öncelik verirler. Bir kaç senedir burda yaşadığım halde bizler bir çok nezaket kuralını unutmuşuz.. Çok yazık...Sen bir anne olarak en doğrusunu yapmışsın 🙏🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım. Berlin'deyim ama Türk restoranı olunca bu görüntüyle karşılaşmak pek sıradışı sayılmıyor maalesef.💕

      Sil
  2. Keşke o restorandan döner almadan çıkıp gitseydiniz. Ben bile çok sinirlendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın, kendim için alacak olsaydım, kesin almadan çıkardım da, çocuk isteyince durum değişti. 💕

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Almanyada yasayan bir kısım insanımızın bir türlü değiştiremediği davranışıdır.

      Sil
    2. Maalesef çok doğru bir tespit. 🤔

      Sil
  4. aynı sorundan muzdaribim bu sadece yetişkinlerde değil bazı ebeveynler bunu çocuklarına vermiyorlar çocuklar arası iletişime bile müdahale etmek zorunda kalıyorum çok üzücü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok üzücü. Sonumuz hayrolsun🙏

      Sil
  5. esnaf çok terbiyesizmiş bence ama müşteride dikkatli olması gerekli ama gerçi artık kimse de saygı kalmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru, saygıyı bulmak mucize oldu💕

      Sil
  6. Eleştiri sorusu etabın en degerli sorusu olmuş
    Eleştirileri herkesde keyif alarak okuyorum
    Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bugün eleştirileri yazmak da okumak da güzel oldu💕

      Sil
  7. ya haklısın çocuk sıra beklemeyi, sırası gelince almayı öğrenecekken aman herkes böyle ne sırası diyecek.. sonra da saygı kalmadı bu gençlerde denecek.. e o genç kimi örnek aldı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım bu gidişat bizleri nereye sürükleyecek? İnşallah düzelir diyelim🙏

      Sil
  8. Haklısınız çocuğun özgüveni için doğru yapmışsınız. Bence almadan da çıkmalıydınız. Size saygı göstermeyen bir yer daima aynı davranır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de insanlar özür dilemek yerine pişkinliğe vuruyorlarsa bu kişiler düzelmez. Ama müşterileri de bir bir kaybederler😉

      Sil
  9. Siz ne kadar güzel düşünüp çocuğunuzun gelişimi için tek gönderiyorsunuz. Çoğu aile çocuğuna sorumluluk vermiyor. Sorumluluk duygusu çocukken aşılanması gerek... Onu geçtim bu kadar güzel düşünce böyle karaktersiz insanlarla karşı karşıya geliyor ne diyelim Rabbim ıslah etsin... Aynı şey 20 li yaşlarda başıma gelmişti tek başıma gittim sıra bendeyken yeni gelenlere öncelik gösterdi sabrettim bekledim. Yemek geldi yedim para ödemeye gelince bir daha ki gelişte öderim geç getirdiniz yapacak birşey yok dedim... Dövecek halleri yok ya çıktım dükkandan... Yaptığım da belki yanlış olabilir ama bu dilden anlıyorlar... Bende eleştirimi buraya yazmış gibi oldum :) ... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
  10. Çok can sıkıcı bir durum. Bu tür davranış ve tutumların acilen düzeltilmesi gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek umutsuz vaka gibi görünse de inşallah düzelir 🙏

      Sil
  11. Ya gerçekten kendime çok sefer sinirlerine hakim ol, boşuna mı eğitim aldın saygını koru diyorum. Fakat böyle insanlara da zihniyetlere de katlanamıyorum. İnsana değer vermek yaşına, cinsiyetine ve ırkına bakmaz herkes bir birey. Size sadece şu kadarını söyleyeyim bu ülkede cahillik aklınızın almayacağı kadar ileri bunu her geçen gün daha net hissediyorum. İyi sabırla cevap vermişsiniz. Tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen benim de sinirlerime hakim olmam zor oluyor ama bu tür insanlar her yerde. Mecbur sabır😔

      Sil
  12. Yazacak şey bulamadım.
    Üzüldüm .
    En doğrusunu yapmissiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Seçenekler çok da, yine de biz yakışanı yapalım 😉

      Sil
  13. Tepki vermek en doğrusu belki bu gibi durumlarda ama çoğu kimse bu gibi şeyleri önemsemiyor çocuklar hakkında. Daha bilinçli bir toplum oluruz inşaallah. Söyleye söyleye düzelir belki bazı şeyler, iyi yapmışsınız.

    YanıtlaSil
  14. ne yazayım bilemedim.çünkü çok kızdım ama maalesef her gün böyle karakterlerle karşılaşıyoruz.çocuklara ondan sonra doğruları ne kadar öğretebiliriz?

    YanıtlaSil
  15. ülkemiz de bu tür sahnelerin örnekleri çok,saygısızlık her yerde maalsef..✔😊

    YanıtlaSil