Deutsche Kinderbücher

Etiketler

24 Şubat 2019 Pazar

28 Days Blog Challange 24


24. Farklı şehirlerdeyiz ya da aynı yerde bile olsak herkesin önerisi kendine özel olur eminim. Bulunduğun şehir ile ilgili öneri listesi şahane olur bence. Bir günüm var neler yapabilirim orada ? Nerede leziz birşeyler yiyebilirim bir düşün bakalım ?

 

Bir gün yolunuz Berlin'e düşerse, tabii ki öncelikle blog arkadaşınız olan benimle yüz yüze tanışıp, beraber güzel bir gün geçirmenizi isterim. 
Eşimle beraber sık sık kahvaltı yaptığımız Peri Restorant ilk durağımız olur. Kahvaltısı güzel, çeşit fazla, seçenek çok👍.



Güzel bir kahvaltının ardından, Berlin'in sembolü sayılan Brandenburger Tor ve ardından Fernsehturm'a gider, gezer ve bol bol fotoğraf çekeriz.


Eğer müze seven bir blog arkadaşımsa gelen, burada Müzeler Adası (Museuminsel) adı verilen bir yer var. Bir sürü görülmeye değer müze burada peşpeşe sıralanmış, ziyaretçilerini bekliyor. Kesin oraya gideriz.





Bu kadar kestikten sonra kesin acıkmışızdır. Öğlen yemeğimizi Berlin'de "Küçük İstanbul" adı verilen Kreuzberg semtinde yeriz. Adım başı Türkler'le karşılaşacağımız bir semt. Doktoru, marketi, eczanesi, kuaförü, yani aklınıza gelebilecek ve ihtiyaç duyulabilecek her şeyi Türkçe dilinde, hatta Türkler'le halledebilirsiniz. Burada  "Hasır Restorant" oldukça meşhurdur. Yemekleri güzel ve temiz. Tercihimiz sanırım burası olur.




Yemek sonrası, bu semtte küçük bir gezinti yaparız. Hatta bu semtte salı ve cuma günleri Türk pazarı da kuruluyor. Aynı Türkiye'deki gibi. Sebze-meyve, kumaş, ıvır zıvır her şey var. 
Hazır buraya gelmişken, Berlin Duvarı kalıntılarına da bakmaya gideriz.




Buranın ardından, belki alışveriş yapmak isteyebiliriz. Bunun için de Potsdamer Platz'a gideriz. Biraz da hediyelik eşya alırız. Sonra bence  kesin yorulmuş oluruz. Köşedeki Starbucks'da fındıklı latte içer, yorgunluğumuzu atar, günün değerlendirmesini yaparız. 
Aslında gezeceğimiz daha çok yer var ama vaktimiz yetmez. Eğer biraz vakit kalırsa, kanalda tekne turu yapıp, gezilecek ve görülecek birçok yeri bu tur aracılığı ile görmüş oluruz.





Akşam yemeğine de evimde misafir etmek isterim. Ellerimle hazırladığım yemeklerden tattırmadan, misafirimi yollamam. 💕




















24 yorum:

  1. Uçup hemen oralara gelesim geldi :)

    YanıtlaSil
  2. Küçük istanbul u merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul gibi güzel olmasa da her tarafta Türk olduğundan, biraz Türkiye havası estiriyor.

      Sil
  3. Berlin Duvarı görmek isterdim.

    Emeğine sağlık çok misafirperver bir yazı okudum.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler Berlin.

    YanıtlaSil
  5. hemen geliyorum o zaman:))
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika olur. Benden de kocaman sevgiler💕

      Sil
  6. Ne tatlısın ya. Kısmet diyelim,ben en çok Berlin Duvarını merak ediyorum galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kısmette varsa illa ki olur. İnşallah da olur. Berlin duvarından sadece kalıntılar var. Öyle büyük ve uzun bir duvar değil. Duvar yıkıldıktan sonra şehrin bazı noktalarında birkaç parça bırakılmış. Ama tabii ki görmeye değer 💝

      Sil
  7. berline gelip seninle gezmek istedim şimdi
    kısmet

    YanıtlaSil
  8. Harika zaten bu başlığı da çok sevdim, keyifli yayınlar okuyorum. Ne kadar içten yazmışsınız. Teşekkürler güzel bir tanıtım olmuş :)

    YanıtlaSil
  9. Müzeler adası merak ettiğim yerlerden :D Ne güzel bir gün planı bu sevdiim :)

    YanıtlaSil
  10. gerçekten bugün yurt içi yurt dışı geziyorum 😊 çok güzel bir gün oldu Berlin görmek istediğim yerlerden biri 😊 sevgiler canım benim 😊🌸🌸

    YanıtlaSil
  11. ayyyy annatsana berlini daha çoook :)

    YanıtlaSil
  12. Müzeler kısmını sevdim :) İnşaAllah bir gün nasip olur, gezip görmek ♡

    YanıtlaSil
  13. Yazıyı okuduktan sonra kalan his: şu anda orada olmalıyımm!
    Umarım bir gün benim de yolum düşer ve sizinle tanışma şansını da elde etmiş olurum, öyle güzel olur ki.. <3 <3

    YanıtlaSil