Deutsche Kinderbücher

Etiketler

3 Şubat 2019 Pazar

28 Days Blog Challange 3



3. Bazı evlerde hep pişen bir yemek vardır. Pişirmekten vazgeçmediğin bir tarifi bizimle paylaşır mısın ?

Benim en sevdiğim yemek karnıyarık ve sarmadır. Sarmayı güzel beceremediğimden, pek yapmam. Ayda yılda bir denerim, tadı fena olmaz ama görüntüsü de çok şık durmaz. Bunu yüzden sarmayla bizim evde karşılaşmak sürpriz olur. Karnıyarığı severim ve çok da güzel yaparım. Ama çocuklar patlıcan sevmediğinden, eşimin patlıcan alerjisi olduğundan, evde tek ben yemek zorunda kaldığımdan, onu da ayda yılda bir yaparım. 
Bu yüzden bizim evde öyle geleneksel olmuş bir yemek yoktur. Genellikle her gün sıcak yemek pişiririm. Bunlar bazen çorba, bazen sebze, bazen etli yemek  olur. Bunların yanında mutlaka salata yaparım. Ama yapmış olduğum yemeklerin %90'ı şöyledir. Çok basit bir tarif veriyorum: 
Tencereye ya da tavaya biraz yağ koyarım. Sonra soğanı minik minik doğrayıp bu yağın içerisine dökerim. Soğanlar biraz kavrulduktan sonra  ne pişireceksem içine onları koyarım. (Örneğin fasulye) Biraz karıştırıp üzerine salça, tuz, baharat ve sonra da kaynamış suyu dökerim. 10-15 dakika kadar pişirip, ocağın altını kapatırım. 
Bunun dışında her hafta sonu illa ki pasta ya da kurabiye yaparım. Bunlar, hafta sonları çay ya da kahvenin yanına olmazsa olmazımdır. Bu sıralar genellikle yaptığım şey tarçınlı, üzümlü, damla çikolatalı kurabiye. Tarifi:
1 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
100 gram tereyağı
300 gram un
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı damla çikolata 
1 çay bardağı kuru üzüm
2 tatlı kaşığı tarçın

Yapılışı:
Tereyağı buzdolabından çıkarılıp, oda sıcaklığına gelinceye kadar dışarıda bekletilir. Daha sonra yumurta, pudra şekeri, un ve kabartma tozu da eklenerek yumuşak bir hamur elde edilir. Daha sonra üzerine damla çikolata, kuru üzüm ve tarçın eklenerek biraz daha yoğurulur. Sonra minik minik parçalar koparılıp  avuç içinde yuvarlanır ve fırın tepsisine sırayla dizilir. 180 derecelik fırında, hafif pembeleşinceye kadar pişirilir. Bunlar pişerken çok güzel bir çay, ıhlamur ya da kahve yapılır. Sonra da afiyetle hepsi yenir.

30 yorum:

  1. Ay ben hergun yemekteyim...Sürekli pişen genelde mercimek corba çocukların sindirimi için yaparım genelde...Tarifini not aldim eline saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu akşam ben de mercimek çorbası yapacağım. 💝

      Sil
  2. Ahhhhh kurabiyeeee, evde sevdiğiniz yemeği bir kişi yemez, başkası onu yemezse yemek pişirmek bazen işkence oluyor , aynı tarzda yemek yapıypruz bu arada 🤗

    YanıtlaSil
  3. Mis gibi kurabiye kokusu yayıldı sanki eve :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarçınlı kurabiye, tarçınlı kek yaptım mı, o gün evden dışarı çıkmak istemiyorum. Gerçekten mis gibi kokuyor.😊

      Sil
  4. Ohh mis gibi tarcın kokusu aldım.Bu tarifi denerim mutlaka. Ellerine sağlık canim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denersen pişman olmazsın. Şimdiden afiyet olsun.💕

      Sil
  5. mis gibi koktu,kurabiyelerden bize de ışınlayıverin..🙂elinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke olsa. Herkese yapar yollardım. Çok teşekkürler 😊

      Sil
  6. Kurabiyeyi kim sevmez kii, hemen not alıyorum vallahi ;) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman önce kolay gelsin, sonra afiyet olsun 💕

      Sil
  7. Çayı boş içemem kurabiye şart 😀elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Kahvede kurabiyesiz olmaz ki .
    Ellerinize sağlık bu güzel tarifleri
    denemek lazim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, kahve ve kurabiye yakın arkadaşlar. Hatta bizim evde buluşan samimi dostlar. 💕

      Sil
  9. evet yaaa yemek yapmanın temel formülünü yazmışsın. damla çiklatlı bayılırım aklımda olsun. iyi gidiyon challenger :)

    YanıtlaSil
  10. İnsan yemek tariflerini okudukça acıkıyor. 😊

    YanıtlaSil
  11. Bu mim çok eğlenceli ama her gün yazamam diye katılmadım okumak da çok keyifli :) Bu tarifi deneyeceğim bi ara çok lezzetli olduğunu tahmin ediyorum :) Bu arada bende bir mim var senin için eğer yapmak istersen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, mimi gördüm. En kısa zamanda yapacağım. 🤗

      Sil
  12. Sarma konusunda ben de senin gibiyim... Arada nefis körlemek için...
    Hatta dün kapuska yaptım ilk defa, ev ahalisine de dedim ki bundan sonra lahana sarması yerine kapuska :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı düşüncedeyim. Ha sarmışsın, ha doğrayıp tencereye atmışsın. 😀

      Sil
  13. Kurabii en bi sevdiklerimden :) Bu nefis tarif için teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
  14. Şöyle çay yanına kıtırdatmalık mis :)

    YanıtlaSil
  15. Tarif cok güzel ama cocuklara da sekeri kisitli kullanmaya calisiyoruz artik 😊

    YanıtlaSil