Deutsche Kinderbücher

Etiketler

8 Ocak 2019 Salı

Puf Puf Oyun Hamuru




Çocuklarla evde yumuşacık ve çok da basit olan bir oyun hamuru yapmak isteyenler buraya. 
Evde yapmış olduğumuz bu sağlıklı oyun hamuru ile çocuklarımızın hem el ve parmak kasları gelişecek, hem de hayal güçleri
Kullandığımız malzemeler sadece nişasta, şampuan ve istersek biraz da gıda boyası.  Biz yeşil renk gıda boyası kullandık.
Yapılışı ise çok çok çok basit. Öncelikle bir su bardağı nişastayı küçük bir yoğurma kabının içerisine koyuyoruz. Daha sonra yavaş yavaş şampuanı nişastanın üzerine döküyor ve yoğurmaya başlıyoruz. Bu arada istersek herhangi bir renk gıda boyası da ekleyerek, yumuşak bir hamur haline gelesiye kadar yoğurmaya devam ediyoruz.  Başlangıçta, hamur haline gelmeyecek gibi gözükse de, hemen pes etmeyelim. Yaklaşık 2-3 dakika yoğurduktan sonra güzel bir kıvam elde ediyoruz. Bütün yapacağımız işte bu kadar. Yumuşacık, puf puf bir oyun hamuru elde ediyor ve hayal gücünüze göre istediğimiz şekli veriyoruz. 
Yapacak olan herkese bol eğlenceler diliyorum.

12 yorum:

  1. Bunu en kısa zamanda deneyeceğim. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Oyun hamurunu öyle seviyorlar ki bıkmadan oynuyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben de almaya yetişemiyorum. Bugün de ev yapımı oldu. Çok da güzel oldu. 😊

      Sil
  3. Bir ara evde bunu çok yaptık gerçekten elimden düşüremedim öyle yumuşak oluyor.

    YanıtlaSil
  4. oyun hamuru ben bile seviyooom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim sevmez ki. Hem bu şampuanlı. Çok güzel kokuyor.👍

      Sil
  5. Kizim cok seviyor kücükken abileri de cok oynardi hamurla 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yaşta ben bile elime geçtikçe oynuyorum 😊

      Sil
  6. Oğlum çok severek oynardı. Versem eline halen daha oynar :)

    YanıtlaSil