Deutsche Kinderbücher

Etiketler

26 Ocak 2019 Cumartesi

Bambu Ağacı Bize Ne Öğretir?

Çocuk yetiştirmek güzeldir, özeldir, değerlidir ama çok da zordur. Bakıp-büyütmek, öğretmek, onunla birlikte öğrenmek, gülmek, sevinmek, sevmek, sevilmek... ve daha sayfalara sığdıramayacağım bir çok şeyi yaşamaktır. 
Dün oğlumun okulunda veli toplantısı vardı. Toplantı sonucunda bazı velilerin çocuklarını diğer çocuklarla kıyaslayıp, kendi çocuklarının başarısını derecelendirmeye çalıştıklarını gördüm. Bazıları bu durumdan çok çok çok memnunken, bazıları ise "Benim çocuğum neden çok geç öğreniyor? Neden başarılı olamıyor?" şeklinde hayıflandıklarına şahit oldum. Oysa ki her çocuğun öğrenme hızı, şekli, eğilimi  farklıdır. Her çocuk kendine özeldir. Tabii ki herkes bir konuyu ya da bir derse hemen öğrenemez. Adım adım ilerleyip, basamak basamak çıkıp, sonunda zafere ulaşılır. Bu zafere ulaşmak için de hem çocuğun, hem ailenin, hem de öğretmenlerin işbirliği içerisinde olması çok önemlidir. Sabır ise bu konunun mihenk taşıdır. Bu konu ile ilgili çok güzel bir yazıyı sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu yazıyı en kısa zamanda Almanca'ya çevirip, bir dahaki toplantıda çocuğumun sınıfında okumak, hatta velilere dağıtmak istiyorum. 

Bambu Ağacı

Bambu ağacının yetişmesi, olumlu ısrar için güzel bir örnektir. Çinliler bu ağacı söyle yetiştirir:

Önce ağacın tohumu ekilir, sulanır ve gübrelenir.

Birinci yıl tohumda herhangi bir değişiklik olmaz. Tohum yeniden sulanıp gübrelenir. Bambu ağacı ikinci yılda da toprağın dışına filiz vermez. Üçüncü ve dördüncü yıllarda her yıl yapılan işlem tekrar edilerek bambu tohumu sulanır ve gübrelenir.

Fakat inatçı tohum bu yılda da filiz vermez. Çinliler büyük bir sabırla beşinci yılda da bambuya su ve gübre vermeye devam ederler.

Ve nihayet beşinci yılın sonlarına doğru bambu yeşermeye başlar ve altı hafta gibi kısa bir sürede yaklaşık 27 metre boyuna ulaşır.

Akla gelen ilk soru şudur: Bambu ağacı 27 metre boyuna altı hafta da mı yoksa beş yılda mı ulaşmıştır?

Bu sorunun cevabi tabii ki beş yıldır.

Büyük bir sabırla ve ısrarla tohum beş yıl süresince sulanıp gübrelenmeseydi ağacın büyümesinden hatta var olmasından söz edebilir miydik?…

Başarının şartları her zaman çok basittir.

Bir süre için çalışın.
Bir süre tahammül edin.
Her zaman inanın.
Ve hiçbir zaman geri dönmeyin.

16 yorum:

  1. Bambu'yu akıldan hiç çıkarmamak gerek...

    YanıtlaSil
  2. hımm bundan koltuk aldım ben daa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok rahattır eminim. Güle güle kullan. 😊

      Sil
  3. çinliler sabırlı ve zeki insanlardır,bambu ağacı gibi dolu hikayeleri var..dediğiniz gibi çocuk yetiştirmeyi de bu prensibe göre bakmak gerekir bence de..✔😊

    YanıtlaSil
  4. Evet, bütün velilere okutulmalı bu yazı :)

    YanıtlaSil
  5. nolduuuu miiim. gönderdin mu sorularuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazırladım, şimdi göndereceğim. 👍

      Sil
  6. Sabirli olmayan cocuk yetistiremez .

    YanıtlaSil
  7. Selamlar Berlin nasılsın :) Sevde arkadaşımız ikimizi mimde eşleştirmiş ben iletişim kurmak için mail adresini bulmaya çalıştım ama bulamadım :) Senin için güzel sorular hazırlamaya çalıştım elimden geldiğince umarım seversin :) onları sana nasıl ileteyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam, ben de soruları hazırladım. Ama gönderemedim. Bana sm.sahin@web.de hesabıma gönderebilirsin. Ben nasıl göndereyim?

      Sil
    2. Şimdi sana bir mail gönderdim bana aynı adresten cevap verebilirsin :)

      Sil