Deutsche Kinderbücher

Etiketler

31 Ocak 2019 Perşembe

Eşleştirme Mimi

Sevgili  Sevde nin başlatmış olduğu eşleştirme miminde, benim partnerim olan Sessiz Gemi bana bazı sorular yöneltti ve ben de elimden geldiğince cevaplamaya çalıştım. Sorular çok güzeldi. Cevaplarken çok keyif aldım.  İnşallah okurken sizler de keyif alırsınız. Bu güzel mim için sevgili Sevde ve Sessiz Gemi'ye tekrar teşekkür ediyorum.

1-Kendini anlatmak için beş şey söyleyin deseler bunlar ne olurdu? İlla mantıklı şeyler olmaları gerekmiyor mesela limon çiçeği bile diyebilirsin :)

Evli, mutlu, çocuklu, huzurlu, okullu🙏

2-Ruhun bir renk ve bir ses olsaydı hangi renk ve nasıl bir ses olurdu?(ses yerine müzik de düşünebilirsin)

Ruhum bir renk olsaydı, kesin yanar dönerli bir renk olurdu. Çünkü genelde sakin duruşuma rağmen, ruh halim genelde değişkendir. 
Ruhum bir ses olsaydı da herhalde davul sesi olurdu. Hani davulun sesi uzaktan hoş gelirmiş ya, benim de kendimde eksik bulduğum çok noktalarım var. Yani uzaktan fark edilmese bile ben kendimi iyi tanıyorum.  🤔

3-Hayatındaki değişiklikler seni paniğe sürükler mi? Öyle olursa bununla nasıl baş edersin?

Ben çok çabuk panik olan birisiyim. Değişikliklere çabuk adapte olamam. Olumlu değişikliklerle baş etmesi kolay da, olumsuz değişiklikler beni çok yıpratır. Onlar beni yıpratırken, ben de istemeden de olsa çevremi yıpratırım. Bu da benim en kötü yönüm sanırım. Bunlarla baş edebilmem için genelde çevremin desteğine ihtiyaç duyarım. 

4-Her insanın neşesini kaybettiği anlar olur. Yeniden enerji toplamak ve ruhunu dinlendirmek için bir ritüelin var mı? Mesela bazıları uyur, bazıları bahar temizliği yapar veya tek başına yürüyüşe çıkar. Peki sen?

Ben neşemi kaybettiğimde, hemen bir kağıt kaleme sarılıp, bir şeyler yazmam ya da çizmem gerekir. Ancak bu şekilde içimdekileri atıp, ruhumu dinlendirebilirim. 

5-Kararların ve seçimlerin konusunda fevri misin yoksa düşüncelerini bir süre süzmeyi mi tercih edersin?

Bence ben çok çabuk karar verebilen bir insanım. Aklıma bir şey düştüğünde onu hemen yapmam ya da almam gerekir. Çok fazla düşünmem. 

6-Çok sevdiğin kişiler tarafından kırılırsan bunu içinde mi yaşarsınız yoksa belli mi edersin?

Çok sevdiğim kişiler aile içindense, onlara belli ederim. Ancak arkadaş ya da akraba ise belli etmem, sadece içimde yaşarım. Çünkü aile ile kan bağı olduğundan kırgınlık çabuk geçiyor. Bu yüzden kırgınlık geçmeden, beni kırdıklarını fark etmelerini sağlarım. Ancak beni kıran, aile dışından birisi ise, çok sevsem de, kırılınca düzelmesi zor oluyor. Bu yüzden içimde yaşamaya çalışırım. Ta ki o anlayana kadar. 

7-Çocukluğuna dair aklına gelen en komik en neşeli anıyı anlatır mısın?

Arkadaşımla okuldan dönüyorduk. O bana "dondurma alalım mı" diye sordu. Ben de o gün, bütün paramı harcamıştım. Ama o öyle sorunca, ikimizinkini de o ödeyecek zannettim. Dondurmalarımızı aldık ve parayı ödeyeceğimiz sıra ikimiz de birbirimize bakmaya başladık. Meğer onda da para yokmuş. Dondurmacı amca durumu anlayınca, "sonra verirsiniz" dedi. Çok utanmıştım ama aklımıza geldikçe çok güldüğüm bir anımız oldu.

8-İnsanın içsel enerjisinin talihine yansıdığına veya altıncı hisse inanır mısın, bu gibi şeyler hakkında neler düşünürsün?

İnanırım. Kendimi iyi ve enerjik hissettiğim zaman, o gün işlerim hep yolunda gider. Güne kötü başladıysam ya da karamsarsam, nerede talihsizlik varsa beni bulur. Hepsi birbirini çekiyor yani. 
Altıncı hisse de inanırım. İnsan bazen 5 duyusuyla hissedemediği ya da anlayamadığı bir çok şeyi iç sesiyle anlayabiliyor.  

9-Gitmeyi en çok sevdiğin yer neresi?

Gitmeyi en çok sevdiğim yer, her zaman Türkiye, Kocaeli. Her tatilde oraya gitsem de, her an yine oraya gitmeyi istiyorum. Bülbülü altın kafese koymuşlar, yine de vatanım demiş. Benimki de öyle. 🇹🇷🇹🇷🇹🇷

10-Görmeyi en çok istediğin yer neresi?

Görmeyi en çok istediğim yer: Cennet🙏

11-Kitap okuma ritüelin nasıldır? Mesela müzik ve kahve-çay eşliğinde mi okursun yoksa sessiz bir ortam mı tercih edersin? Şimdi aklına gelen bir kitap söyler misin?

Kitabı, sessiz ve sakin bir ortamda Türk kahvesi içerken okumayı severim. Gün içerisindeki en büyük keyfim de budur. 

12-Bir değişiklik yapalım son olarak yoruma gelenler için bir soru sorar mısın? :)

Elinizde sihirli bir silgi olsa, hayatınızdaki hangi olayı silersiniz?




24 yorum:

  1. Güzel bir mim olmuş 😊 kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba berlin abla güzel bir yazı olmuş teşekkürünü aldım bende de hep şansızlık var her şey beni buluyor ama neyse ki benim de 6.hissim kuvvetlidir bu arada sen ikizler burcusun galiba ben öyle anladım ben senin en son attığın soruna da cevap vereyim elim de bir sihirli silgi olsa beni kıran üzen ne varsa genel olarak silmek isterim yazın için ellerine sağlık sağlıcakla kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, burç konusunda çok yaklaştın. Yengeç burcuyum. Sevgilerimle 🤗

      Sil
    2. Berlin abla bende sen ruh halim değişken diyince aklıma ikizler geldi bu arada bende Yengeç burcuyum aslında kendimden anlamam gerekiyordu ama galiba bu şeyleri pek taşımıyorum şansızlık ve 6.his hariç :)

      Sil
    3. Ve bende biraz panik olabilir 😁

      Sil
  3. sorular ve cevaplar çok güzel olmuş gerçekten samimi içten keyifli olmuş 😊🌸 canım benim 😊❤...ve yazının son sorusunun cevabı 😊 aslında bir çok şey var silmek istediğim babamla yaşadığım bir olayı silmek isterdim hayatimdan... emeğine sağlık canım benim sevgiler ❤😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım. Keşke silinecek olaylar çok basit ve sıradan olsa 💕

      Sil
  4. çok güzel bir mim olmuş keyifle okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ezgiciğim. Senin meydan okumana katılıp katılmama konusunda bir ileri iki geri gidiyorum. Bu yıl pek vaktim yok. Yine de deneyeceğim. Sevgilerimle 💝

      Sil
  5. aaa senin panik olacağını hiç düşünmezdim, sakin kolay telaşa kapılmayan biri gibi düşünmüştm seni..
    bu mimler ne kadar iyi oluyor ya birbirimizi tanıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, mimler birbirimizi, hatta kendimizi bile tanımamız için çok güzel oluyor. Maalesef panik hali bende çok üst düzeyde. Sanırım sevdiğim bir çok kişiden uzakta olunca sürekli bir "acaba" kaygısı taşıdığımdan, bu panik durumu bende zirve yaptı. 😔

      Sil
  6. Davul sesi olmak, çabuk karar vermek çok güzel. Vatan sevgisi başka bir duygu. Türk kahvesi ve kitap en sevdiğim. Güzel mim olmuş. Keyifle okudum.

    YanıtlaSil
  7. Hayatımda kendimden çok utanıp yapmasaydım dediğim bir olay var ama onu silmek ister miydim bilemedim . Belki de bugünkü bana ulaşamazdım o zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru demişsin. Bazen hayatımızdaki olumsuzluklar, bizi büyütür ve şimdiki konumumuza getirir. Bazen bunlar da lazım. 💕

      Sil
  8. Selamlar Berlin keyifle okudum cevaplarını :)
    Davranışsal ve düşünsel benzerliklerimiz olduğunu söyleyebilirim :)
    Dondurmalı anın çok şirin gülümsedim okurken :)
    Son sorun da epey zormuş doğrusu öyle bir şey mümkün olsa tümden yaşamlarımız değişirdi bütün kötü olayları silerdik hepimiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Soruların gerçekten çok güzeldi. Bazı sorularda zorlansam da, çok keyifle cevapladım. Sevgilerimle 💐

      Sil
  9. ya baksanaaa, bunlar nasıl güzel sorular ve nasıl güzel cevaplar böyle. bu mimde okuduğum en güzel yazı buydu vallasııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne güzel bir yorum bu. Çok teşekkürler. Sorular güzel olunca, cevaplaması da güzel oluyor.

      Sil
  10. Cok samimi yanitlar olmus 😊

    YanıtlaSil
  11. yanıtlar çok güzel elimde bir silgi olsa 93 yılında yaşadığım kazayı silerdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah tekrarından, beterinden korusun. Çok geçmiş olsun 🙏

      Sil