Deutsche Kinderbücher

Etiketler

17 Ocak 2019 Perşembe

Beyin Jimnastiği



Sabahları Eymen'i okula götürürken, bazen küçük hafıza oyunları oynuyoruz. Bu sabah yine oynayınca, aklıma buraya da yazmak geldi. Evde, okulda, yolda, arabada, kısacası her yerde oynanabilecek çok basit ve eğlenceli bir oyun. Üstelik hiç de materyal gerektirmediğinden, çok da pratik diyebilirim. Oyunumuz şöyle: 
Ben bir kelime söylüyorum. Örneğin "elma". Daha sonra Eymen benim söylemiş olduğum elma kelimesini tekrar ediyor. Ardından ben armut diyorum. Eymen ise benim başta söylemiş olduğum elma ve ardından armudu söylüyor. Ben daha sonra muz diyorum. Eymen ise elma, armut, muz diyor. Ben bu sefer karpuz diyorum. Eymen ise elma, armut, muz, karpuz diyor. Bir şekilde elma, armut, muz, karpuz, üzüm, kavun, incir…  şeklinde oyunumuzu sürdürüyoruz. Gerçekten hem eğlenceli, hem de hafıza güçlendirici çok güzel bir oyun diyebilirim. Sadece çocuklar için değil, yetişkinler için de çok sağlıklı olduğunu düşündüğüm bir çalışma. Bunu meyvelerle, ev eşyalarıyla, içeceklerle, film veya şarkı isimleriyle ya da bambaşka objelerle oynayabiliriz. 
Hatta ben bu yazıyı yazdıktan sonra, çocukları yatağa yatırırken tekrardan bu oyunu oynamayı düşünüyorum. Biraz beyin jimnastiği yapalım. 
Oynayacak olan herkese bol eğlenceler.

18 yorum:

  1. Çok güzel düşünmüşsünüz. Dün ne yediğini hatırlayamayan toplum olmaya başladık neredeyse. Dediğiniz gibi yetişkinlerde yapmalı bu jimnastiği

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, yetişkin beyinlerin de egzersize ihtiyacı var. İlerideki unutkanlık hastalıklarına belki de faydası olur.

      Sil
  2. ay bunu ingilizce oynayım been :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi fikir. Yabancı dil öğrenirken ya da öğretirken bu tür oyunlar çok faydalı oluyor.👍

      Sil
  3. Ben de okul yolunda çiçekleri koklatırdım. Bir de şiir okurdum. Seneler sonra Metehan ben şiiricilk senin yolda okuduklarınla sevdim anne deyince ne mutlu olmuştum. Okul yolları ana oğul harika vakit geçirilen yerler. Bu oyununuz da çok güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Metehan'ın şiiri sevme şekli ne kadar güzel olmuş. Bir anne için gerçekten çok güzel bir mutluluk. 💕

      Sil
  4. Zeka geliştirmek için güzel bir oyun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, hem geliştirmek hem de eğlenmek için güzel. 😊

      Sil
  5. Çok hoşuma gitti canım. İsim hafızam zayıf. Kızım söylesin ben tekrarlayayım. Dilerim yararı olur. Paylaşım için teşekkürler, sevgilerimle :) E-maile takip edeceğim seni. Zira yayınlarını bayağı kaçırmışım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ece abla. Hoşuna gittiği için sevindim. Kesin yararlı olur, en azından eğlendirir. Sevgilerimle.❤️

      Sil
  6. Biz de buna benzer oyunlar oynariz yolda giderken 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sıralar Evet-Hayır yarışmasına takıldık. Bir ara onu da yazayım. O da güzel bir konsantrasyon oyunu. Tavsiye ederim 😊

      Sil
  7. deep bana ilham verdi.ingilizce öğrenirkende işe yarayabilir:) hafızam tam balık modunda ve kendime oynuyacağım bu oyunu.süper fikir!

    YanıtlaSil
  8. ilginç ve çok güzel bir hafıza oyunu aslında..beyin jimnastiği,güzel bir fikir..✔😊

    YanıtlaSil