Deutsche Kinderbücher

Etiketler

6 Mart 2019 Çarşamba

Bir Öğretmen Anısı


Bir gün öğretmenler odasında yazılı kağıtlarını okuyordum. Bir yandan da kız öğrencilerin yanlış cevaplarını silip, sınıfı geçecek notu alacak şekilde düzeltiyordum. O sırada öğretmenler odasına giren tanımadığım bir adamın bu durum dikkatini çekmiş.Neden kız öğrencilerin yazılı kağıtlarını değiştirdiğimi sorduğunda cevabım şu oldu: "Bu kızlar eğer sınıfta kalacak olurlarsa babaları okuldan alıp 12-13 yaşında evlendirecek. Ama sınıflarını geçerlerse evlilik yaşları en az 15-16 olacak. Hem en tembel öğrenci bile derste mutlaka bir şeyler öğrenir." 
Yarım saat kadar sonra okul müdürümüz beni yanına çağırdı. Öğretmenler odasında ne yaptığımı sordu. Sınav kağıtlarını okuduğumu söyleyince müdür ‘Peki bir bey gelmiş yanına ona ne söyledin’ diye sordu.
Öğretmen okulundan yeni mezun olmuştum. İdealist bir yapıya sahiptim. Gençliğin verdiği güçle kızgın bir şekilde ‘Size beni mi şikayet etti o bey’ deyince, müdür; o beyin müfettiş olduğunu yanına gelip kendisine, ‘Müdür bey benim sizi teftiş etmeme gerek yok, sizin zehir gibi gencecik öğretmenleriniz var kendisine teşekkürlerimi iletin’" dediğini anlattı.

Alıntı

10 yorum:

  1. bahar okuma şenliğine bekleriz ♥

    YanıtlaSil
  2. Erken yaş evliliklerine dikkat çekmişsiniz
    Maalesef bu durum ülkemizde kanayan yara..
    Yasal düzenlemeler ve yasaların adilce uygulanması sonucunda bu olaylar sonsuza dek yok olur.
    Bir de toplumun bilinçlenmesi çok önemli..

    YanıtlaSil
  3. Muhteşem bir alıntı.. Bunu hep, daima, her zaman anlatmalıyız insanlara, belki başka öğretmenlere de ulaşır. Yüreğime dokundu paylaşımınız.. binlerce teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  4. Keşke biz de o öğretmenleri görsek de teşekkürlerimizi iletebilsek. Gerçi onlar teşekkür bekledikleri için yapmıyorlar ama olsun. Umarım hayatları güzelliklerle geçer herkesin. Bu tür babalar da bir nebze örnek alsa keşke öğretmenlerimizden. Çok teşekkürler paylaşımınız için

    YanıtlaSil
  5. Çok etkilendim, çocuklarımız okusunlar; adam olsunlar çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. İdealist ve mesleğini severek,özveriyle yapan öğretmenler daha da çoğalmalı.Bu güzel alıntıyı bizimle paylaştığınız için teşekkürler😊

    YanıtlaSil
  7. Çocuklar okumalı. Çok güzel bir paylaşımdı canım :)

    YanıtlaSil
  8. Öğretmenlik böyle bir şey :)

    YanıtlaSil
  9. Gözlerim doldu okurken. Harikasin. Ülkenin senin gibi ögretmenlere ne cok ihtiyaci var 🤗

    YanıtlaSil