Deutsche Kinderbücher

Etiketler

25 Ocak 2020 Cumartesi

Geçmiş Olsun Elazığ



Bir doktorun "Elazığ'daki ilk gün anısı"
Tıp fakültesini yeni bitirmiş, pratisyen hekim olarak ilk görev yaptığım yere, Elazığ'a bağlı bir beldenin sağlık ocağına gitmiştim. Gençtim, bekârdım. Küçük bir beldeydi gittiğim yer. İlk gece bir eve misafir olmuştum. Tren istasyonunun hemen yanında bir evdi. Akşam yemeğinden sonra çaylarımız gelmiş, sohbetler edilmişti. Üzerimde yol yorgunluğu, geldiğim yeni yerin yabancılığı vardı. Saatler ilerliyor, ağır bir uyku beni içine çekiyordu. Ev sahibine bir şey de diyemiyordum. Bir müddet daha geçti; yine bir hareket yoktu. Evin büyüğü olan Hacıanneye sıkılarak:
- Anneciğim, sizin buralarda kaçta yatılıyor ? dedim.
Hacı anne:
- Evlâdım treni bekliyoruz. Az sonra tren gelecek, onu bekliyoruz dedi.
Merak ettim, tekrar sordum:
- Trenden sizin bir yakınınız mı inecek ?
Hacı anne:
- Hayır evlâdım, beklediğimiz trende bir tanıdığımız yok. Ancak burası uzak bir yer. Trenden buraların yabancısı birileri inebilir. Bu saatte, yakınlarda,ışığı yanan bir ev bulmazsa, sokakta kalır. Buraların yabancısı biri geldiğinde, ışığı yanan bir ev bulsun diye bekliyoruz..
Bu arada geçmiş olsun Elazığ

7 yorum:

  1. Ayyy nasıl güzel bir düşünce ya yatmayıp beklemek..
    Geçmiş olsun çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  2. Duygulandım, ne güzel bir anı ne ince bir düşünce yapısı. Geçmiş olsun, başın sağolsun Elazığ, Türkiye.

    YanıtlaSil
  3. Felaketler üstüste geldi 😔

    YanıtlaSil
  4. son yazıma bi bak amaa :) masalın masalı :)

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.
    Bu çağda ülkemin böyle ince düşünen insanlarının olduğunu bilmek beni son derece bahtiyar etmiştir. Ben de aslında böyle biriydim. Ancak, insanlara olan güvenimi kaybettikten sonra haliyle onlara yardımcı olmak vicdan ve merhamet duygularım da köreldi.

    Elazığ'a yaşadıkları depremden olayı geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.
    Size sağlıklı, koronasız ve depremsiz hayırlı günler dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar.
    Uzun bir aradan sonra blog sayfaları ziyaret ediyorum. Son yazınızı tekrar okudum ve etkilendim. Baktım yorum bile yazmışım. Artık bu sefer bu kadarıyla yetindim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil